Stitch Fix - apua vaatepulmiin ?



Kaikkea pitää kokeilla (ainakin melkein) - jos ei muuta niin yhden kerran. Tässä selostus ensimmäisestä Stitch Fix tilauksesta. SF on palvelu, jossa tilaajalle lähetetään 5 vaatekappaletta kokeiltavaksi 3 päivän ajaksi. Vaatteet, joita ei halua pitää täytyy palauttaa kolmen työpäivän aikana. Vaatepaketin mukana tulee maksettu palautuskuori, joten palauttaminen vaatii vain viitseliäisyyttä ja sen verran kurinalaisuutta, että pääsee postiin lähipäivinä. Tähän asti palvelu maksaa 20 dollaria. Jos jonkun tuotteista (oikeammin kyseessä ei välttämättä ole 5 vaatetta, itsellä oli 4 vaatetta ja yksi kaulakoru) - niin se 20 dollaria vähennetään tuotteen ostosta.
Mistä SF tietää sitten, mitä lähettää - perustuu netissä vastattuihin kysymyksiin, omat mitat ja mieltymykset. Mitä SF ei tiedä, on se jos sinulla on jo monta raidallista paitapuseroa tai se poncho !



Eli tässä ne isommat 'hudit' - olin juuri kantanut Goodwill:iin (Uffe) oman raitapaitani ja kaapissa on jo yksi poncho, joka sekin on jäänyt vähälle pitämiselle. Alla punainen kaulakoru, jota harkitsin, mutta loppujen lopuksi se lähti paidan ja ponchon kanssa takaisin.


Alla pitämäni trikookankainen jakku, rypistymättömänä se sopii omaan aikatauluun ja käy sekä töissä että vapaalla. Päätin myös pitää harmaat housut, jotka sopivat hyvin vähän rennommaksi työasuksi. Voisi ehkä oppia, että työmaalla kulkiessa mustat housut eivät ole se paras ratkaisu.


Tuleeko minusta SF asiakas ? Parasta kokeilussa on se, että tässä ei sitoudu ostamaan tiettyä määrää tuotteita - näillä näkymin voin kokeilla uudelleen parin kolmen kuukauden päästä. Yksityiskohta josta pidin, olivat ne asukortit, joista saa vinkkiä eri vaatekertoihin.
Vähän samaan tapaan, kun tuo edellinen silmälasijuttu - tämäkin perustuu siihen, että tuotteita kokeillaan kotona. Olen saanut parempia tuloksia käyttämällä liikkeessä olevaa pukeutumisneuvojaa. Palvelu on maksutonta esim. Nordstrom, mutta tietysti tyhjin käsin poislähteminen kaupasta voi olla hankalampaa kuin paketin vienti postiin. 





4 comments

  1. Kivanoloinen palvelu. Jos olisi Suomessa saatavilla, niin kokeilisin ehdottomasti.

    ReplyDelete
  2. Stitch Fix sanoo, että mitä useammin palvelua käyttää, sitä paremmin oppivat tietämään, mistä asiakas tykkää ja mistä ei. En yhtään ihmettelisi, jos siellä on joku ohjelma jonne syöttävät tiedot palautetuista tavaroista js uudet lähetykset perustuvat näihin tietoihin. Ainakin toivon mukaan.

    ReplyDelete
  3. Kuulostaa kylla tosi katevalta palvelulta! Jos joskus paasen takaisin tyoelamaan, voisin hyvinkin harkita tuota. Tosi tyylikkaan nakoinen jakku!

    ReplyDelete
  4. Jos tässä olisi ollut joku vaatimus jäsenyysajasta tai ostojen määrästä, niin tuskin olisin kokeillut. Nyt kun se kokeilunhinta minimissään oli 20 usd, se ei tuntunut pahalta.

    ReplyDelete